آمان در شبکه‌های اجتماعی


آموزشذهن و روانماساژ

ماساژ صورت؛ ماساژ تسکین‌دهنده و رفع‌کنندۀ اضطراب

آموزش ماساژ صورت - ماساژ تسکین‌دهنده و رفع‌کنندۀ اضطراب
22.8K بازدید

ماساژ صورت موجب افزایش گردش خون در بافت نرم صورت می‌شود. افزایش گردش خون در صورت به پوست، ظاهری درخشان‌تر و جوان می‌بخشد و با افزایش استحکام و تقویت پوست، به کاهش پف صورت و چین‌و‌چروک آن کمک می‌کند. مزیت دیگر ماساژ صورت کاهش اضطراب است که باعث می‌شود فرد احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشد. روزی یک بار، صبح زود یا شب، پیش از رفتن به تختخواب، صورت خود را به ماساژی دلپذیر مهمان کنید.

ما سه روش مختلف برای انجام ماساژ صورت پیشنهاد می‌کنیم:

  1. ماساژ درخشان‌کنندۀ پوست
  2. ماساژ سفت کنندۀ پوست
  3. ماساژ تسکین‌دهنده و رفع‌کنندۀ اضطراب

در این مقاله به آموزش روش سوم یعنی ماساژ تسکین‌دهنده و رفع‌کنندۀ اضطراب می‌پردازیم:

 

آموزش ماساژ صورت برای آرامش

۱- مقدار کمی روغن ماساژ روی صورت خود بمالید. روغن صورت به شما کمک می‌کند تا انگشتانتان به‌راحتی روی پوست بلغزند و از کشیدگی و افتادگی پوست جلوگیری شود. روغن معطر می‌تواند خلق‌وخوی شما را بهتر و خصلت آرام‌بخشی ماساژتان را تقویت کند. لایه‌ای سبک از روغن ماساژ را طبق مراحل زیر روی پوست بمالید:

  • برای پوست خشک: از روغن نارگیل یا آرگان استفاده کنید. ۲ تا ۳ قطره اسانس اسطخودوس نیز اضافه کنید.
  • برای پوست معتدل: از روغن بادام یا روغن جوجوبا استفاده کنید. ۲ تا ۳ قطره اسانس اسطخودوس نیز اضافه کنید.
  • برای پوست چرب: از روغن جوجوبا یا آبرسان مورد نظر خود استفاده کنید. ۲ تا ۳ قطره اسانس اسطخودوس نیز اضافه کنید.

 

۲- زیر گوش و خط فک خود را ماساژ دهید. تنش و اضطراب اغلب در ناحیۀ فک و گردن ایجاد می‌شود و ماساژ دادن این ناحیه به آرام و منبسط‌ شدن عضلات آن کمک می‌کند. با کمک نوک انگشتان خود، در الگویی دورانی، به مدت یک دقیقه این ناحیه را ماساژ دهید. الگوی دروانی ماساژ را وسعت دهید و تمام نواحی زیر گردن، از زیر گوش تا گلو و سپس خط فک را در همین الگو ماساژ دهید. عضلات منقبض این ناحیه را کمی محکم‌تر ماساژ دهید.

 

۳-دو طرف صورت خود را ماساژ دهید. از همان الگوی دایره‌ای پیشین برای ماساژ طرفین صورت نیز استفاده کنید. در الگویی دورانی از دو طرف استخوان فک خود آغاز کنید، سپس به سمت گوشه‌های لب و بالای استخوان گونه حرکت کنید. چشمان خود را ببندید و به حرکت آرام‌بخش انگشتانتان حین ماساژ توجه کنید.

 

۴- ناحیۀ گیجگاهی و پیشانی خود را ماساژ دهید. تنش و اضطراب در این ناحیه اغلب منجر به سردرد می شود؛ بنابراین، زمان بیشتری را صرف ماساژ پیشانی و گیجگاه کنید. هر دو گیجگاه را هم‌زمان ماساژ دهید. به‌تدریج، انگشتانتان را به سمت بخش میانی پیشانی حرکت دهید و مجدداً به طرفین پیشانی (گیجگاه‌ها) بازگردید. این حرکت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

 

۵- اطراف چشم خود را ماساژ دهید. انگشتان خود را روی طاق ابروی خود قرار دهید. آنها را به سمت گوشه‌های بیرونی چشمتان حرکت دهید، سپس به سمت زیر چشم حرکت کنید و ماساژ را با رسیدن انگشتان به گوشه‌های داخلی چشم به پایان برسانید. پس از آن، انگشتانتان را دو طرف تیغۀ بینی بلغزانید و سپس، در جهت خط ابروی خود، حرکت دهید. این حرکت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

  • ماساژ دادن ناحیۀ اطراف چشم، پس از فشار زیادی که در طول روز به چشمانتان وارد شده است، احساس بهتری به شما خواهد داد.
  • در صورت لزوم، از مقدار بیشتری روغن ماساژ استفاده کنید تا انگشتانتان پوست ظریف اطراف چشم را دچار کشیدگی و افتادگی نکنند.

 

۶- بینی خود را ماساژ دهید. اگر مبتلا به سینوزیت هستید، ماساژ بینی به رفع‌شدن تنش ناشی از آن کمک می‌کند. به‌آرامی ناحیۀ فوقانی بینی را فشار دهید. انگشتان خود را از طرفین بینی به سمت پره‌های بینی بلغزانید. این حرکت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

 

۷- با ماساژ مجدد هر ناحیه، ماساژ را به اتمام برسانید. هر ناحیه از صورت را به‌آرامی ماساژ دهید تا ماساژتان کامل شود. پس از اتمام ماساژ احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)
مجله سلامتی آمان

دیدگاهتان را بنویسید