آمان در شبکه‌های اجتماعی


آموزشپوست و موماساژ

ماساژ صورت؛ ماساژ درخشان‌کنندۀ پوست

ماساژ درخشان‌کنندۀ پوست
170 بازدید

ماساژ صورت موجب افزایش گردش خون در بافت نرم صورت می‌شود. افزایش گردش خون در صورت به پوست، ظاهری درخشان‌تر و جوان می‌بخشد و با افزایش استحکام و تقویت پوست، به کاهش پف صورت و چین‌و‌چروک آن کمک می‌کند. مزیت دیگر ماساژ صورت کاهش اضطراب است که باعث می‌شود فرد احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشد. روزی یک بار، صبح زود یا شب، پیش از رفتن به تختخواب، صورت خود را به ماساژی دلپذیر مهمان کنید.

ما سه روش مختلف برای انجام ماساژ صورت پیشنهاد می‌کنیم:

  1. ماساژ درخشان‌کنندۀ پوست
  2. ماساژ سفت کنندۀ پوست
  3. ماساژ تسکین‌دهنده و رفع‌کنندۀ اضطراب

در این مقاله به آموزش روش اول یعنی ماساژ درخشان‌کنندۀ پوست می‌پردازیم:

 

ماساژ درخشان‌کنندۀ پوست

۱- با پوست تمیز شروع کنید. قبل از شروع ماساژ صورت، شستشوی روزانۀ پوست خود را انجام دهید. سپس، پوست صورت خود را با پاک‌کننده یا روغنی ملایم پاک کنید و بعد با آب ولرم شستشو دهید. در آخر، صورت خود را با حوله خشک کنید.

 

۲- مقدار اندکی روغن مخصوص صورت بردارید؛ این روغن باعث می‌شود انگشتان شما، به جای آنکه روی پوست کشیده شود، به‌نرمی بر آن حرکت کند. استفاده از روغن ماساژ، علاوه بر موارد پیش‌گفته، باعث درخشان‌شدن پوست صورت می‌شود. می‌توانید از ترکیبی از روغن‌های فرموله‌شده، که مخصوص پوست صورت هستند، استفاده کنید یا روغن به‌خصوصی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما مناسب باشد. روغن بادام، روغن آرگان و روغن جوجوبا روغن‌های بسیار مناسبی برای ماساژ صورت هستند و منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند.

  • برای پوست بسیار خشک، روغن آرگان یا بادام را انتخاب کنید.
  • برای پوست متوسط ​​و چرب، روغن جوجوبا یا ترکیبی از روغن جوجوبا و کرچک را انتخاب کنید.
  • اگر نگران هستید که استفاده از روغن برای پوستتان مضراتی به همراه داشته باشد، از مرطوب‌کنندۀ مورد علاقۀ خود استفاده کنید.

 

۳- ماساژ دادن را از منطقۀ لنفاوی صورت آغاز کنید. بسیاری معتقدند که سموم از ناحیۀ صورت به گره‌های لنفاوی که، زیر گوش در طرفین گردن قرار دارند، تخلیه می‌شوند. ماساژ این ناحیه از صورت به شما کمک می‌کند تا سموم از این ناحیه آزاد شوند و از انباشته‌شدن آنها در ناحیۀ صورت جلوگیری می‌کند. با استفاده از این راهنمایی‌ها، به مدت یک دقیقه، ناحیۀ لنفاوی صورتتان را به شکل دَوَرانی ماساژ دهید.

  • در الگوی دورانی وسیع صورتتان را ماساژ دهید، از زیر گوش آغاز کنید و به سمت پایین، یعنی ناحیۀ گلو و خط فک خود، ماساژ دهید.
  • محکم ماساژ دهید؛ اما نه خیلی شدید. به یاد داشته باشید که ماساژ صورت با ماساژ عمیق بافت نرم متفاوت است، چرا که پوست صورت از پوست بدن بسیار حساس‌تر است.

 

۴- دو طرف چهرۀ خود را ماساژ دهید. با کمک همان حرکت دورانی وسیع، طرفین استخوان فک، دو طرف دهان، کناره‌های بینی و روی استخوان گونة خود را ماساژ دهید. اندکی پوست خود را به طرف بیرون بکشید، سپس رها کنید. هرگز پوست را به طرف پایین نکشید که موجب افتادگی و شل‌شدن پوست می‌شود. این کار را تا یک دقیقه ادامه دهید.

 

۵- پیشانی خود را ماساژ دهید. در الگوی دایره‌ای وسیع، هر دو طرف پیشانی خود را، به‌صورت هم‌زمان، ماساژ دهید. از نزدیک ناحیۀ گیجگاهی خود شروع کنید و تدریجاً به سمت وسط پیشانی حرکت کنید؛ سپس مجدداً به طرفین برگردید. این ماساژ را نیز به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

 

۶- دور چشم خود را ماساژ دهید. انگشتان دست خود را به‌آرامی روی کمان ابروی خود قرار دهید. به‌آرامی انگشتان خود را دور گوشۀ بیرونی چشم خود حرکت دهید، سپس به نرمی زیر چشم خود را ماساژ دهید و، با لغزش انگشتان به سمت گوشه‌های داخلی چشم، ماساژ را پایان دهید. سپس در امتداد بینی و ابروهای خود ماساژ را ادامه دهید. این ماساژ را به مدت یک دقیقه تکرار کنید.

  • ماساژ چشم از پف‌کردن چشم‌ها جلوگیری می‌کند و باعث درخشان‌تر و جوان‌تر شدن چهره می‌شود.
  • در صورت لزوم، از مقدار بیشتری روغن برای ماساژ استفاده کنید تا پوست ظریف و حساس دور چشم با حرکت انگشتان کشیده نشود و آسیب نبیند.

 

۷- با تکرار ماساژ در همۀ نواحی ذکرشده ماساژ را به اتمام برسانید. به‌آرامی هر بخش از صورت خود را مجدداً ماساژ دهید. وقتی ماساژ به‌تمامی انجام شد، پوست شما باید ظاهری درخشان، شاداب و جوان داشته باشد.

به این نوشته امتیاز دهید
مجله سلامتی آمان

دیدگاهتان را بنویسید