آمان در شبکه‌های اجتماعی


آموزشپوست و موماساژ

ماساژ صورت؛ ماساژ سفت کنندۀ پوست صورت

ماساژ صورت - ماساژ سفت کنندۀ پوست
388 بازدید

ماساژ صورت موجب افزایش گردش خون در بافت نرم صورت می‌شود. افزایش گردش خون در صورت به پوست، ظاهری درخشان‌تر و جوان می‌بخشد و با افزایش استحکام و تقویت پوست، به کاهش پف صورت و چین‌و‌چروک آن کمک می‌کند. مزیت دیگر ماساژ صورت کاهش اضطراب است که باعث می‌شود فرد احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشد. روزی یک بار، صبح زود یا شب، پیش از رفتن به تختخواب، صورت خود را به ماساژی دلپذیر مهمان کنید.

ما سه روش مختلف برای انجام ماساژ صورت پیشنهاد می‌کنیم:

  1. ماساژ درخشان‌کنندۀ پوست
  2. ماساژ سفت کنندۀ پوست
  3. ماساژ تسکین‌دهنده و رفع‌کنندۀ اضطراب

در این مقاله به آموزش روش دوم یعنی ماساژ سفت کنندۀ پوست می‌پردازیم:

 

ماساژ سفت کنندۀ پوست

۱- لایه‌ای سبک از روغن مخصوص ماساژ را روی پوستتان بمالید. این روغن باعث می‌شود انگشتان به‌راحتی بر روی صورت حرکت کنند و پوست دچار کشیدگی نشود. همچنین، استفاده از این روغن باعث می‌شود خطوط و چین‌و‌چروک پوست کمتر دیده شوند. لایه‌ای سبک از یکی از روغن‌های زیر را استفاده کنید:

  • برای پوست خشک: نارگیل یا روغن آرگان.
  • برای پوست معتدل: روغن بادام یا روغن جوجوبا.
  • برای پوست چرب: روغن جوجوبا یا مرطوب‌کنندۀ مورد نظر.

۲- طرفین دهان خود ماساژ دهید. ماساژ سفت‌کننده، بیشتر مناسب بخش‌هایی از پوست است که احتمال افتادگی بیشتری دارد. با استفاده از نوک انگشتان خود، حرکات دایره‌ای شکل کوچکی روی خطوط هر دو طرف دهان خود انجام دهید. همیشه سعی کنید حرکت دستتان روی پوست به سمت بالا باشد تا از افتادگی پوست جلوگیری شود. این ماساژ را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

 

۳- گونه‌های خود را ماساژ دهید. به منظور سفت‌شدن پوست ناحیۀ گونه، حرکات مدوری روی برآمدگی گونه انجام دهید. در همان حال که انگشتان خود را روی گونه به سمت بالا حرکت می‌دهید، فشاری ملایم به استخوان گونة خود وارد کنید و، سپس، به سمت اطراف صورت حرکت کنید و مجدداً بازگردید. این ماساژ را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

 

۴-اطراف چشم خود را ماساژ دهید. انگشتان دست خود را به‌آرامی روی طاق ابروی خود قرار دهید و سپس آنها را به سمت گوشه‌های بیرونی چشم حرکت دهید. سپس انگشتان خود را به سمت زیر چشمان خود و بعد به سمت گوشه‌های داخلی چشمان بلغزانید. ماساژ را در دو طرف تیغۀ بینی و در راستای خط ابروهای خود ادامه دهید. این حرکت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

  • ماساژ اطراف چشم از افتادگی پوست این ناحیه جلوگیری می‌کند.
  • برای اینکه انگشتانتان پوست ظریف اطراف چشم را دچار کشیدگی نکنند، می‌توانید از مقدار بیشتری روغن برای ماساژ استفاده کنید.

 

۵-پیشانی خود را ماساژ دهید. اگر پوست پیشانی شما خطوط افقی دارد، بهتر است آن را نه در طول خطوط، بلکه در جهت مخالف خطوط ماساژ دهید. دستان خود را به صورت عمودی کنار یکدیگر قرار دهید؛ سپس انگشتانتان را روی پیشانی بگذارید. با حرکات زیگزاگی، به‌ صورتی که یک دست به سمت پایین و دست دیگر به سمت بالا حرکت کند، پیشانی خود را ماساژ دهید. این شیوۀ ماساژ باعث می‌شود پوست همزمان به سمت بالا و پایین کشیده شود. به مدت یک دقیقه کل پیشانی خود را با همین شیوه ماساژ دهید.

 

۶-ماساژ خط اخم. خطوط عمودی بالای بینی (خطوط اخم) را می‌توانید به شکل افقی ماساژ دهید. انگشتان خود را به شکل افقی در جهت خط اخم خود قرار دهید. به‌آرامی انگشتان خود را روی خط اخم به جلو و عقب حرکت دهید تا خطوط عمودی این ناحیه با کشیده‌شدن پوست نرم شوند.

 

۷- با ماساژ مجدد هر ناحیه، ماساژ صورت خود را به انجام برسانید. هر ناحیه از صورت خود را به‌نرمی ماساژ دهید تا این شیوۀ به‌خصوصِ ماساژ صورت را تماماً انجام داده باشید. هنگامی که ماساژ به پایان رسید، پوست شما استحکام بیشتری می‌یابد و سفت‌تر می‌شود؛ علاوه بر این، جوان‌تر نیز به نظر می‌رسد. برای کسب نتایج بهتر، این ماساژ را هر روز تکرار کنید.

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
1 (1 رای)
مجله سلامتی آمان

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید