آمان در شبکه‌های اجتماعی


یک ماساژور حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

8.09K بازدید

شخصیت و سبک کار ماساژور نقش مهمی در حفظ آسایش و آرامش مشتری دارند. او، برای راحتی و آسایش مشتری خود در طول ماساژ درمانی، منش و رفتاری خونگرم و دوستانه در فضایی آرام‌بخش دارد.

ماساژورها اغلب به مهربان‌بودن، محتاط و مراقب‌بودن، و اجتماعی‌بودن شناخته می‌شوند؛ چراکه اصلی‌ترین ویژگی شغل آنها ارتباط برقرار‌کردن با مشتریان مختلف و ماساژ آنها (و برخی اوقات) درمان آنها به‌صورت هرروزه است.

اگر کلمه «ماسور» هم بارها به گوشتان خورده باشد و با خود فکر کرده باشید که ماسور چیست، ماسور همان ماساژور است.

برویم سر اصل مطلب. اگر درصدد آن هستید که شغل ماسوری را برای کسب درآمد انتخاب کنید باید نکتۀ مهمی را در نظر بگیرید. در مقام یک ماساژور، احتمالاً ناچارید با طیفی از افراد بسیار متفاوت تعامل کنید و با آنها دربارۀ نیازهایشان صحبت کنید. اگر شما مهربان هستید و رفتاری دوستانه دارید، شغل ماسور می‌تواند انتخابی خوب برای برای شما باشد ولی اگر آدمی بی‌حوصله هستید سراغ آن نروید.

۱- در دورۀ آموزش ماساژ شرکت کنید

قدم اول برای ماساژور حرفه‌ای‌شدن شرکت در دورۀ آموزشی ماساژ درمانی است. باید مهارت‌های فیزیکی و تکنیک‌های لازم را یاد بگیرید.

ماساژور حرفه ای در حال ماساژ درمانی

 

در اینجا سه شرط از شرایط ماساژور شدن را باهم می‌خوانیم:

 

۲- مهارت‌های بین فردی خود را تقویت کنید

ماساژورها به مهارت‌های بین فردی نیاز دارند تا به مشتریان احساس راحتی و آرامش ببخشند. یک نکتۀ کوچک اما مهم داشتن ارتباط عمومی قوی است. مثلاً هنگامی که نخستین‌بار مشتری خود را ملاقات می‌کنید، باید خودتان را معرفی کنید و با او طوری رفتار کنید که با شما احساس راحتی کند. مثلاً باید قبل و بعد از هر جلسه، با مشتری خود کمی صحبت کنید و به نحو روشن برای او توضیح دهید که حین دریافت ماساژ چه اتفاقی می‌افتد و او باید چه انتظاراتی از ماساژ درمانی داشته باشد. ماسور باید خوش‌برخود و خوش‌بیان باشد؛ مثلاً باید از مشتری‌های خود درمورد اینکه کدام بخش از بدنشان دردناک است، یا مراجع فشار ناشی از ماساژ بر بدن را چگونه احساس می‌کند، سؤال بپرسد. تعامل دوستانه ختماً مراجع را برای شرکت در جلسات بعدی ترغیب می‌کند.

 

۳- استقامت فیزیکی بسیار مهم است

در شغل ماساژوری، شما بیشتر ساعات روز را سرپا هستید. پس یکی از شرایط ماساژور شدن داشتن استقامت بدنی است. اگر زود حسته می‌شوید باید ابتدا ماهیچه‌ها و عضلات خود را تقویت کنید تا بتوانید روی ماساژ تمرکز کنید. حین جلسۀ ماساژ درمانی، داشتن تمرکز فعال، به منظور برقراری ارتباط، گوش‌دادن و به‌کاربردن درست تکنیک‌ها، ضروری است.

اگر روحی و جسمی زود خسته می‌شوید و توانایی کافی برای تمرکز را از دست می‌هید ممکن است ماساژ شما آزاردهنده و دردناک باشد و احتمالاً مراجع دوباره به شما مراجعه نمی‌کند.

 

۴-  ماساژوری ماهر باشید

ماساژور ها باید کاملاً حرفه‌ای باشند. حرفه‌ای‌بودن از مطالعۀ مداوم و تجربه به دست می‌آید. علاوه بر دانستن تکنیک‌ها و به‌کاربردن درست آنها مهارت‌های دیگری هم لازم است. برای مثال، ماساژور حرفه‌ای باید با مشتریان خود در زمان مقتضی و مناسب تماس بگیرد و زمان جلسۀ بعدی ماساژ درمانی را یاد‌آوری کند.

او باید وقت‌شناس باشد. مثلاً اگر ماساژ درمانگر با عجله یا مضطرب به جلسه برسد، احتمالاً اضطراب خود را به مراحع انتقال می‌دهد. باید همه‌چیز برای اعتمادکردن مراجع به ماساژور فراهم باشد. اگر خود ماساژور کسب‌وکار ماساژ درمانی را اداره می‌کند، داشتن دانش مدیریت به او کمک خواهد کرد.

 

در آخر

اگر شرایط ماساژور شدن را در خود می‌بینید در اینترنت جستجو کنید و در یک دورۀ آموزش ماساژ شرکت کنید. می‌توانید از آموزش‌های ویدئویی یوتیوب هم استفاده کنید. با تمرین بیشتر همه‌چیز را یاد می‌گیرید. برای اینکه بدانید از کجا شروع کنید خوب است با انواع ماساژ هم آشنا شوید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۳.۴۲ (۱۲ رای)
مجله سلامتی آمان

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید