آمان در شبکه‌های اجتماعی


تیتر یکخوشبختیذهن و روانلایف استایل

۱۰ نکته برای اینکه شروع کنیم در لحظه حال زندگی کنیم

در لحظه حال زندگی کنیم
53 بازدید

“راز سلامتی روح و جسم این است که غم گذشته را نخوریم و نگران آینده نباشیم، بلکه عاقلانه و درست در لحظه حال زندگی کنیم.”

یکی از بهترین نتایج غیرمنتظره ساده‌زیستی ما این خواهد بود که ما را قادر خواهد ساخت در لحظه حال زندگی کنیم. حذف کردن اشیاء و لوازم غیرضروری‌مان، ما را از بند بسیاری از احساسات مربوط به زندگی گذشته‌مان آزاد خواهند کرد. و مرتب و منظم کردن زندگی به ما این آزادی عمل را خواهد داد که زندگی همین امروزمان را حول ارزش‌های والاتر شکل دهیم.

بدانید که زندگی کردن در گذشته یا آینده نه فقط باعث می‌شود که شما از امروزتان لذت نبرید، بلکه باعث می‌شود شما اصلا نتوانید زندگی کنید. تنها لحظه مهم زندگی‌تان لحظه حال است.

زندگی در لحظه حال

برای اینکه بتوانیم در لحظه حال زندگی کنیم، خوب است ده نکته کمک‌کننده زیر را بخوانیم و آنها را به کار ببندیم.

 

۱- لوازم غیر ضروری زندگیتان را حذف کنید

مینیمالیسم ما را در زمان حال نگه می‌دارد. از بین بردن چیزهایی که مرتبط با خاطرات گذشته است، ما را مجبور به توقف زندگی در گذشته می‌کند و باعث می‌شود در لحظه حال زندگی کنیم.

 

۲- لبخند بزنید

هر روز پر از امکانات جدید و نامتناهی است! هر روزتان را با لبخند شروع کنید. هر روز صبح کنترل نگرش شما به زندگی در دستتان است، خوش‌بین باشید و منتظر اتفاقات خوب.

 

۳- قدر تک تک لحظات امروزتان را بدانید

هرچقدر می‌توانید در امروز و احاساساتی که تجربه می‌کنید غرق شوید: مناظر، صداها، بوها، احساسات، پیروزی‌ها و غم و اندوه‌ها. قدر تمام این احساسات را بدانید.

 

۴- درد و رنج گذشته را فراموش کنید و دیگران را ببخشید

اگر به علتی، ار دست فردی رنجیده‌اید و به زندگی شما لطمه خورده است، تصمیم بگیرید که ببخشید و بگذرید. آسیبی که به شما زده‌اند گناه آنها است، اما اینگه اجازه دهید آن رنج روی شما تاثیر بگذارد و اعصاب شما را خراب کند گناه خود شما خواهد بود.

 

۵- شغل خود را دوست داشته باشید

اگر شما فقط در طول هفته زنده می‌مانید تا به آخر هفته برسید و از چند روز آخر هفته‌تان لذت ببرید، ۷۱٪ از زندگی خود را از دست داده‌اید (۵ روز از ۷ روز هفته). دو راه حل وجود دارد: ۱) پیدا کردن یک شغل جدید که در واقع از آن لذت ببرید یا ۲) چیزی در شغل فعلی‌تان پیدا کنید که آن را دوست دارید و روی آن تمرکز کنید و جنبه‌های منفی شغلتان را از ذهنتان پاک کنید.

 

۶- در مورد آینده فکر کنید، اما یادتان نرود که امروز سخت کار کنید

رویاهای بزرگ داشته باشید، اهداف و برنامه‌های آینده‌تان را تعیین کنید. اما باید بدانید که سخت کار کردن در همین امروز اولین گام برای محقق کردن رویاهای فردای شما است. اجازه ندهید رویای فردا جایگزین زندگی‌کردن شما در همین امروز شود.

 

۷- روی دستاوردهای گذشته‌تان متوقف نشوید

اگر هنوز در مورد آنچه که دیروز انجام داده‌اید صحبت می‌کنید، حواستان باشد که امروزتان را از دست داده‌اید.

 

۸- نگرانی را متوقف کنید

امروز اگر بخواهید درباره فردا نگران باشید، نمی‌توانید از امروزتان استفاده کنید. بدانید که فردا اتفاق می‌افتد چه شما در مورد آن نگران باشید چه نباشید. و از آنجا که نگرانی هرگز به کسی وفا نکرده است، انرژی ذهنی خود را در جای دیگری صرف کنید.

 

۹- به راه‌حل‌هایی فراتر از راه‌حل‌های قدیمی برای حل مشکلات فکر کنید

دنیای ما به سرعت در حال تغییر است. اکثر راه‌حل‌های دیروز دیگر به درد مشکلات امروز نمی‌خورند. ذهنتان را روی این جمله که “اما این همون کاریه که ما همیشه انجام می‌دادیم” قفل نکنید. راه‌حل های دیروز راه‌حل های امروز نیستند و مطمئنا راه‌حل های فردا هم نیستند.

 

۱۰- بر عادات و کلیشه‌های غلط ذهنی غلبه کنید

عادات شما در زندگی، شما را گروگان می‌گیرتد. آنها مانع از «کاملا آزاد زندگی کردن» شما می‌شوند. کمک بگیرید و گام‌های کوچک بردارید. و مانع از تاثیر کلیشه‌ها بر زندگی آزادتان شوید.

 

اگر ما بتوانیم فقط یک لحظه در لحظه حال زندگی کنیم ، پس می‌توانیم این قدرت را برای باقی زندگیمان در خود نگه داریم. اگر باز هم می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانیم با انجام تمرین‌هایی از شر نارضایتی از دیروز و ترس از فردا را خلاص شویم، مطلب «چگونه در زمان حال زندگی کنیم» را بخوانید.

به این نوشته امتیاز دهید
مجله سلامتی آمان

دیدگاهتان را بنویسید