آمان در شبکه‌های اجتماعی


با خواص قهوه اسپرسو برای سلامتی آشنا شوید

5 خاصیت قهوه اسپرسو برای سلامتی
2.72K بازدید

همه می‌دانند که نوشیدن قهوه، کافئین لذت‌بخش بدن شما را تأمین می‌کند و شما را سرحال می‌آورد. یک شات کوچک اسپرسو همان اثری را دارد که شما از نوشیدن یک لیوان نسکافه یا یک فنجان قهوه انتظار دارید. اما خواص قهوه اسپرسو در این خاصیت عمومی خلاصه نمی‌شود.

اگر شما جزو افرادی هستید که به هر دلیلی اسپرسو را به دیگر انواع قهوه ترجیح می‌دهید خوب است با خواص قهوه اسپرسو هم آشنا شوید:

 

۱- حافظه بلندمدت را تقویت می‌کند

خوردن منظم یک شات اسپرسو در روز چنان روی حافظه شما تأثیر دارد که پس مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که چقدر حافظه بلندمدت شما نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. اما مراقب باشید که در خوردن آن زیاده‌روی نکنید که خوردن بیش از اندازه هرچیزی برای بدن مضر است.

 

۲- موجب افزایش تمرکز می‌شود

اگر به دنبال این هستید که بدانید چطور تمرکز قوی داشته باشید، افزایش قدرت تمرکز یکی از خواص قهوه اسپرسو است. خیلی از آدم‌ها روز خودشان را با یک شات اسپرسو آغاز می‌کنند. کافئین موجود در قهوه اسپرسو توجه و تمرکز مغز را بالا می‌برد. به نظر می‌رسد این تأثیر به دلیل اثرات نوروشیمیایی کافئین باشد.

قهوه باعث افزایش غلظت دوپامین در مغز می‌شود، به ویژه در مناطقی از مغز که به توجه ارتباط دارد. در نظر داشته باشید که مصرف بیش از حد کافئین هم ممکن است شما را عصبی کند که در این صورت قهوه اسپرسو به جای افزایش تمرکز مانع از تمرکز کردن شما خواهد شد.

 

۳- به کاهش وزن کمک می‌کند

اسپرسو را برعکس دیگر نوشیدن‌هایی که در کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شود بسیار کم کالری است با فرض اینکه بدون شکر میل شود.

اگر ورزشکار هستید قهوه عملکرد بدن شما را در هنگام ورزش بهتر می‌کند. علاوه بر آن میزان درد عضلات در هنگام ورزش را کاهش می‌دهد. نوشیدن یک فنجان اسپرسو نیم ساعت قبل از ورزش به شما کمک می‌کند تمرینات سنگین‌تری را انجام دهید.

 

۴- احتمال سکته را کاهش می‌دهد

یکی دیگر از خواص قهوه اسپرسو کاهش احتمال سکته است. بر اساس یک تحقیق توسط محققان سوئدی، نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را در انسان تا حد قابل توجهی کاهش دهد. به نظر می‌رسد این نتیجه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قهوه اسپرسو باشد.

این مطالعه، که بر روی یک گروه از زنان در طی یک دوره ۱۰ ساله انجام گرفته است، نشان می‌دهد که نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه در روز، ۲۵ درصد احتمال سکته را کاهش می‌دهد. مطالعه دیگری هم نتایج مشابهی را در مورد مردان سیگاری نشان می‌دهد.

 

۵- شانس ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد طی یک پژوهش ۴ ساله متوجه شدند که مصرف قهوۀ بیشتر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در مردان و زنان کاهش می‌دهد.

بر اساس این تحقیق کسانی که مصرف قهوۀ روزانه خود را به بیش از یک فنجان افزایش داده‌اند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در آنها ۱۱٪ کاهش پیدا کرده است. البته، نوشیدن قهوه تنها یک عامل است که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد، بنابراین شما باید کماکان فعالیت جسمی داشته باشید و وزن خود را کنترل کنید.

 


۱۱ روش طبیعی برای کاهش سطح قند خود


 

نتیجه

در این مقاله خواص قهوه اسپرسو را برشمردیم و شما با آنها آشنا شدید. اگر مشکل بی‌خوابی ندارید نسبت به اعتیاد کافئین نگران نباشید. در ضمن اگر طرفدار پروپاقرص اسپرسو نیستید انواع دیگری از قهوه وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید و آن قهوه‌ای را که با طبع شما سازگار است انتخاب کنید.

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۳ (۲ رای)
مجله سلامتی آمان

دیدگاهتان را بنویسید