آمان در شبکه‌های اجتماعی


گیاهخواری برای کاهش وزن انتخاب درستی است؟

1.95K بازدید

گیاهخواری و دیگر رژیم‌های غذایی گیاهی مثل وگانیسم، در مقایسه با رژیم غذایی دارای گوشت، به عنوان رژیم‌های غذایی کاهش چربی و کاهش سطح قند خون شناخته می‌شوند. اما حقیقت این است که رژیم گیاهخواری به خودی خود کاهش وزن را تضمین نمی‌کند. حتی برخی از غذاهایی که برای گیاهخواران به بازار عرضه می‌شوند می‌توانند کالری و چربی زیادی داشته باشند.

البته که گیاهخواران از خوردن هله هوله، غذاهای فرآوری شده و عادات غذایی ناسالم خودداری می‌کنند. اگر شما می‌خواهید به منظور کاهش وزن گیاهخوار شوید باید یک برنامه کاهش وزن طبیعی، سالم و اصولی را دنبال کنید. همچنین مهم است که با یک پزشک یا متخصص تغدیه برای ارزیابی برنامه تغذیه و سلامت کلی بدن خود، و نیز چک کردن دائم وزن و سلامت بدنتان در تماس باشید.

گیاهخواری برای کاهش وزن

گیاهخواری برای کاهش وزن بهتر است یا وگان شدن؟

گیاهخواری انواع محتلیفی دارد. می‌تواند گیاهخواری اوو-لاکتو باشد که کماکان تخم‌مرغ و لبنیات مصرف می‌کنند یا وگان باشد که از خوردن تمام محصولات حیوانی از جمله لبینات و عسل خودداری می‌کنند. گیاهخواران معمولا از گوشت‌خواران لاغرترند، زیرا در رژیم غذایی گیاهخواری معمولا چربی اشباع کمتری وجود دارد و بیشتر میوه، سبزی و حبوبات که اغلب کالری کمتری دارند مصرف می‌شود. وگان‌ها حتی از گیاهخواران معمولی هم لاغزترند، زیرا آنها تخم‌مرغ، شیر، پنیر و دیگر محصولاتی که به نوعی به حیوانات مرتبطند را هم نمی‌خورند. این نوع رژیم غذایی ممکن است باعث شود وگان‌ها لاغر شوند اما بدن هر فرد متفاوت است و هرکس آناتومی منحصر بفرد خودش را دارد.

اگر شما گیاهخواری برای کاهش وزن را انتخاب می‌کنید اهدافتان را قابل دسترس تعیین کنید. اگر هم می‌خواهید نتایج رژیم گیاهخواری را سریع‌تر ببینید وگان شوید.

 

به خاطر داشته باشید که گیاهخواری برای کاهش وزن نیاز به انضباط دارد

رژیم‌های گیاهی لزوما رژیم غذایی کم‌کالری‌ای نیستند و لزوما همیشه به کاهش وزن منجر نمی‌شوند. اگر شما قصد گیاهخواری برای کاهش وزن دارید نظم و انضباط، همت عالی و توجه دائم به جزییات لازم خواهد بود. بنابراین، برای افراد در هر سنی، تأثیر گیاهخواری بر کاهش وزن بستگی به این دارد که چقدر و چگونه کالری مصرف می‌کنند. ممکن است شما در عین داشتن رژیم گیاهخواری، کالری‌های غیرضروری زیادی مصرف کنید. آبمیوه‌های پاکتی و سایر نوشیدنی‌های شیرین، چیپس، سیب‌زمینی سرخ شده و کوکی‌ها اگرچه گوشت یا محصولات لبنی نیستند اما کالری زیادی دارند.

بنابراین اگر می‌خواهید وزنتان را کاهش دهید، به کالری‌های اضافی دقت کنید. سعی کنید رژیمتان را از سبزیجات کم‌کالری، میوه‌ها، غلات و لوبیا پر کنید. شما حتی ممکن است هر نوع گوشتی را از سبد غذایی‌تان حذف کنید یا اینکه فقط گوشت قرمز را حذف کنید. خلاصه که مهم نیست سبک غذایی‌تان گیاهخواری یا گوشتخواری باشد، مهم این است که مصرف کالری را کنترل کنید. کنترل مقدار کالری برای کاهش وزن بخش اصلی ماجرا است. مصرف بیش از حد غذاهای گیاهی هم می‌تواند از کاهش وزن جلوگیری کند.

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (۰ رای)
مجله سلامتی آمان

دیدگاهتان را بنویسید