آمان در شبکه‌های اجتماعی


۷ نکتۀ مهم برای خانم‌هایی که تنها سفر می‌کنند

4.22K بازدید

اگر قصد تنها سفر رفتن دارید یا برای اولین سفر تنهایی خود برنامه‌ربزی مب‌کنید خوب است با چالش‌های آن آشنا شوید و از تجربه دیگران استفاده کنید این مطلب ترجمه نوشته یک خانم انگلیسی در مجله ویتابلا است که از تجربه تنهایی سفر کردن خود می‌گوید و نکاتی را بیان می‌کند برای خانم‌هایی که قصد تنهایی سفر کردن دارند:

هنگامی که تصمیم گرفتم به اولین سفر تنهایی بروم، خود را با اضطرابی شدید روبه‌رو دیدم! این اضطراب با خرید بلیطی یک‌طرفه به لندن، که دو هفته قبل از شروع سفرم خریده بودم، شروع شد. همین‌قدر بگویم که اصلاً برای سفرکردن آماده نبودم. به لحاظ جسمی تقریباً خوب بودم؛ ولی از جهت عاطفی به هیچ عنوان حال مساعدی برای آغازکردن سفر نداشتم.

در شرایط ایدئال، آدم فرصت بیشتری برای کسب آمادگی لازم برای سفر دارد. ولی من در حالی کولۀ سفرم را می‌خریدم که سه روز به پروازم مانده بود و کفش‌هایی را در کوله‌ام می‌گذاشتم که حتی فرصت نکرده بودم یک بار آنها را بپوشم. تمام این تجربیات لزوماً نباید اینقدر دشوار می‌بود؛ و لزومی هم ندارد برای شما هم این اندازه دشوار باشد. البته، به جای آن، وقتی برای دومین سفرم آماده می‌شدم، دقیقاً می‌دانستم برای سفرکردن چه کارهایی لازم است انجام دهم.

این نکات را در اینجا برای شما لیست می‌کنم:

 

اولین سفر تنهایی

۱-از نحوۀ استفاده از وسایل نقلیۀ عمومی آگاهی کسب کنید

زمانی که من به ایستگاه قطار لندن رسیدم، شناخت چندانی از سفر با قطار در انگلستان نداشتم. دستگاه‌های فروش بلیت قطار خاموش بودند و من نمی‌دانستم چه باید بکنم. بعدها وقتی فهمیدم به راحتی می‌توان بلیت‌های قطار را به کمک موبایل تهیه کرد، دیگر استفاده از قطار و سختی‌های آن برایم نگران‌کننده نبود. من سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی را که به‌صورت معتبر روش‌های استفاده از وسایل نقلیۀ عمومی را به شما می‌آموزند توصیه می‌کنم. اگر اولین سفر تنهایی را با تحقیق شروع کنید بسیاری از مشکلات به سادگی حل‌شدنی هستند.

 

۲- در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید تا ارتباط خود را با دیگران مثل گذشته حفظ کنید

با حضور مداوم در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط آنلاین با اعضای خانواده و دوستان احساس امنیت خواهید کرد. مثلا اگر عکس‌هایتان را در اینستاگرام منتشر کنید، از پیام‌های آزاردهنده و تکراری برخی دوستان و آشنایان که دائماً می‌پرسند «حالت خوب است؟» نیز، رها می‌شوید. نکتۀ دیگر اینکه حتما قبل از شروع اولین سفر تنهایی (مثل سفرهای بعدی‌تان) برنامۀ سفر خود را در اختیار کسی قرار دهید که به او اطمینان دارید. توجه کنید کسی که به او اطمینان دارید! یک بار من برنامۀ سفرم را به مادر دوستم که بسیار نگران بود سپردم، و او به پلیس گزارش گم‌شدن مرا داد؛ چون نتوانسته بودم به سرعت تماس‌های او را پاسخ دهم!

 

۳- لباس‌هایی را همراه خود ببرید که با پوشش مردم کشور مقصد هم‌خوانی داشته باشد

مطمئنا بسیار خرسند خواهید شد اگر در کشوری دیگر پوششتان به نحوی نباشد که مزاحمان و اراذل را جذب کند! پس باید شلوارک‌های کوتاه و کفش‌های ناجور را کنار بگذارید. لباس‌های گشاد و راحت و شلوارهای تیره، علاوه بر این که بدن‌نما نیستند، به شما حس امنیت و اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهند داد. پس حتما قبل از شروع اولین سفر تنهایی درباره آداب و رسوم و نحوه پوشش مردم مقصد تحقیق کنید!

 

۴- بیمۀ مسافرتی تهیه کنید

چه اتفاقی می‌افتد اگر خط هوایی مورد اعتماد شما چمدان‌هایتان را گم کند؟ چه می‌شود اگر در سفر به‌سختی بیمار شوید؟ چه پیش می‌آید اگر از شما دزدی شود و مجبور شوید دوباره هتل رزرو کنید؟ بیمۀ مسافرتی قادر است برای مخارجی مثل این موارد و سایر موقعیت‌های اضطراری به شما مبالغی را بازپرداخت کند. خلاصه تنهایی سفر کردن این دردسرها را هم دارد.

نکتۀ بسیار مهم: از تمام مدارک خود از جمله پاسپورت و برگه‌های بیمه کپی تهیه کنید. محض احتیاط، از تمام این مدارک فایلی عکسی در گوگل‌درایو یا دراپ‌باکس خود ذخیره کنید.

 

۵- پیش از سفر لیستی از امکانات رایگان مقصد خود تهیه کنید

مقصدتان هر کجا که باشد، حتماً کارهایی که آنجا بتوانید به صورت رایگان انجام دهید پیدا خواهید کرد. زمانی که من به هالیوود رفته بودم، در پارک گریفین پیاده‌روی کردم. در انگلستان نیز به کاخ باکینگهام رفتم و در امتداد روخانه قدم زدم. تعدادی موزه نیز رایگانند مثل موزۀ بریتیش (British Museum) و موزۀ تیت مدرن (Tate Modern).

بسیاری از هاستل‌ها نیز تورهای پیادۀ رایگان پیشنهاد می‌دهند. از تمام تورهای رایگان استفاده کنید تا چیزهایی را تجربه کنید که در غیر این صورت نمی‌توانستید به آنها دست پیدا کنید.

 

۶- با نحوۀ رزرو هاستل آشنا شوید

رزرو هاستل کار ساده‌ای است؛ اما، باید پیش از اولین سفر تنهایی، حداقل در یک هاستل برای خود جایی رزرو کنید. این کار دو فایده دارد؛ اول اینکه هنگامی که رسیدید مقصدی برای رفتن دارید؛ و دوم اینکه به ادارۀ مهاجرت اثبات می‌کنید که جایی برای اقامت دارید. هنگامی که می‌خواهید اتاقی در هاستل رزرو کنید، سطح توقع خود را بسنجید. پیش از سفر به عکس‌های اتاق‌ها خوب نگاه کنید؛ مشخص کنید که دوست دارید با چند نفر در یک اتاق باشید و مثلاً صبحانۀ رایگان هاستل چقدر برایتان اهمیت دارد. به طور مثال، برای من، نزدیک‌بودن هاستل به ایستگاه قطار جزو اولین اولویت‌ها بود.

 

۷- تکلیفتان را با موبایلتان روشن کنید

من طبق برنامه‌ای که فعلاً برای موبایم دارم، دو انتخاب بیشتر ندارم. می‌توانم وقتی به مقصد رسیدم سیم‌کارت جدیدی بگیرم، یا برای دریافت خدمات بین‌المللیِ نامحدود سیم‌کارت فعلی‌ام روزی ۱۰ دلار بپردازم. به امکاناتی که برای استفاده از موبایل وجود دارد نگاهی بیندازید و آن روشی را که برای رفع نیازهایتان بهتر است انتخاب کنید.

تنهایی سفر کردن

در نهایت

من، به عنوان یک زن، تنهایی سفر کردن را تجربه‌ای فوق‌العاده می‌دانم. در این سفرها دوستان جدیدی پیدا کردم و خودم را بیشتر شناختم. خودم را در موقعیت‌هایی قرار دادم که در آنها ترسیدم، هیجان‌زده شدم و آزادی را تجربه کردم.

حیاتی‌ترین درس، که امیدوارم مسافران آینده آن را خوب بیاموزند، این است: هرقدر که می‌توانید خودآگاهی کسب کنید یا آن را افزایش دهید. کاملاً طبیعی است که فرد قبل از اولین سفر تنهایی احساس ترس و نگرانی کند؛ من هم این احساسات را تجربه کردم؛ اما آن‌قدر تلاش کنید تا بالأخره بر تمام احساسات منفی غلبه کنید و یکی از بزرگترین لذت‌های دنیا، یعنی تنهایی سفر کردن را تجربه کنید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۲ (۱ رای)
مجله سلامتی آمان

دیدگاهتان را بنویسید