آمان در شبکه‌های اجتماعی


چگونه دندان های زیبا داشته باشیم

3.41K بازدید

داشتن دندان‌های زیبا و سفید یک ویژگی ارثی نیست. بلکه بیش از هر چیز دیگر حاصل مراقب از دندان‌ها و انجام یک سری فعالیت‌‌های مستمر است. با این مقدمه کوتاه اگر ‌سؤالتان این است که «چگونه دندان های زیبا داشته باشیم» ۷ نکته زیر را بخوانید و به کار ببندید.

 

۱- جرمگیری کنید

جرمگیری دندان ها توسط دندانپزشک

اول از همه به دندانپزشکی بروید و از دندانپزشک بخواهید وضعیت دندان‌های شما را بررسی کند. اگر لازم باشد از پیشرفت پوسیدگی داندان‌هایتان جلوگیری می‌کند و در نهایت دندان‌هایتان را جرمگیری می‌کند. جرمگیری باعث می‌شود تا حدود زیادی زردی دندان‌هایتان از بین برود. اما برای داشتن دندان‌های زیبا و سفید این کار کافی نیست.

 

۲- علاوه بر مسواک از نخ دندان و دهانشویه استفاده کنید

نخ دندان زدن

برای اینکه دندان های زیبا و سفید داشته باشید باید یک سری کارها را همیشه انجام دهید. بعد از هر وعده غذایی دندان‌هایتان را نخ بکشید. توجه داشته باشید که نخ دندان را از داروخانه تهیه کنید و مطمئن شوید که نخ دندان درجه یک و باکیفیتی باشد. سپس دندان‌هایتان را مسواک کنید. اگر با مسواک زدن مشکل دارید و لثه‌هایتان خون می‌افتد از مسواک‌های نرم استفاده کنید. بعد از هربار مسواک زدن دهان و دندان خود را با دهانشویه‌های حاوی فلوراید شستشو دهید. نحوه استفاده درست از دهانشویه معمولا روی بسته‌های آن نوشته شده است. آن را به دقت بخوانید.

 

۳- هر سه ماه مسواک خود را عوض کنید

مسواک فرسوده

مسواک به مرور زمان کارایی اولیه خود را از دست می‌دهد. هر سه ماه یک مسواک جدید بخرید. اگر از مسواک‌های الکتریکی استفاده می‌کنید بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده دستگاه برس آن را عوض کنید. راستی اگر بیمار شدید در حین بیماری از یک مسواک دیگر استفاده کنید و پس از بیماری آن را دور بیندازید.

 

۴- لبنیات مصرف کنید

لبنیات

اگر با لبنیات مشکل دارید به نحوی مشکلتان با آنها حل کنید. کازئین موجود در لبنیات با تقویت مینای دندان‌ها مانع از پوسیدگی دندان‌های شما می‌شود و کمک می‌کند که دندان‌های زیبا و سفید داشته باشید. لبنیات کلسیم حیاتی بدن شما را تأمین می‌کند برای داشتن دندان قوی ضروری است. در کنار کلسیم باید ویتامین D بدن خود را هم تأمین کنید. ویتامین دی به جذب کلسیم توسط بدن کمک می‌کند. ویتامین D ایرانی‌ها معمولا پایین است. بهتر است از پزشک بخواهید وضعیت ویتامین‌های بدن شما را چک کند و در صورت پایین بودن ویتامین دی بدن شما برای شما قرص تجویز کند. غذاهای غنی از ویتامین دی عبارتند از شیر، زرده تخم‌مرغ و ماهی.

 

۵- از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین خوراکی

اگر خوردن قهوه جزو عادات زندگی شما است و اگر با غذایتان نوشیدنی‌های گازدار می‌خورید و نمی‌توانید این عادت را ترک کنید، پس واجب است که ماهی دو بار دندان‌هایتان را با آب و جوش شیرین خوراکی بشویید. می‌توانید از مخلوط آب و جوش شیرین به جای خمیردندان استفاده کنید یا همراه با خمیردندان دندان‌هایتان را مسواک کنید.

 

۶- مشکل رفلکس معده‌تان را حل کنید

رفلکس معده

اگر ترش می‌کنید و اسید معده‌تان با دهانتان بالا می‌آید قطعا نمی‌توانید دندان های زیبا و سفید داشته باشید. اسید دندان‌های شما می‌پوساند، علاوه بر اینکه برای مری و دهان شما فوالعاده مضر است. حتما با پزشک داخلی و تغذیه در مورد درمان و اصلاح تغذیه خود مشورت کنید.

 

۷- زبانتان را مسواک کنید

مسواک زدن زبان

بعد از هر بار مسواک زدن دندان‌ها سعی کنید زبان‌تان را هم مسواک بزنید. روی سطح زبان باکتری‌ها لانه می‌کنند. اگر با این کار راحت نیستید بعد از چند بار به آن عادت خواهید کرد. داشتن دندان های زیبا و سفید تلاش مستمر می‌خواهد.

 


 بیشتر بخوانید: ۹ باور غلط درباره دندان‌ها که باید آنها را کنار بگذارید


 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (۰ رای)
مجله سلامتی آمان

۱ دیدگاه

  • سلام و درود
    جوش شیرین مینای دندان را از بین میبرد
    جرم گیری بدترین کار دنیاست
    چون دیگه دندونات براق نخواهد بود و با یک چای هم زرد خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید