آمان در شبکه‌های اجتماعی


ماساژ سنگ داغ چیست؟

3.32K بازدید

ماساژ سنگ داغ چیست

در پاسخ به این سوال که ماساژ سنگ داغ چیست باید گفت که ماساژ سنگ داغ نوع به‌خصوصی از ماساژ است که در آن درمانگر برای ماساژ از سنگ‌های صاف و گرم استفاده می‌کند. ماسور آنها را در کف دست خود نگه می‌دارد و بدن را ماساژ می‌دهد و برخی اوقات آنها را روی جاهای خاصی از بدن به طور ثابت قرار می‌دهد. گرمای مطبوع سنگ‌ها هم عمیقاً آرامش‌بخش است و هم به گرم‌کردن ماهیچه‌های منقبض کمک می‌کند تا درمانگر بتواند بهتر و سریع‌تر کار کند.

ماساژ سنگ داغ
ماسور سنگ‌ها را روی جاهای خاصی از بدن قرار می‌دهند تا عضلات آرام بگیرند.

سرچشمۀ شکل‌گیری ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ از کجا آمده است؟ بومیان قارۀ امریکا، برای درمان درد عضلات از سنگ‌هایی که با آتش گرم می‌شدند استفاده می‌کردند؛ اما احیای این ماساژ سنتی و روزآمدکردن آن به مری نلسون، بومی ناحیۀ توسان در ایالت آریزونا نسبت داده می‌شود.

او روش به‌خصوص ماساژ سنگ داغ خود را با عنوان تجاری LaStone Massage مشهور کرد. این روش حال‌وهوای فرهنگ امریکای جنوبی را زنده می‌کند. از نظر مری نلسون کسی این نوع ماساژ را یاد می‌گیرد نیاز به آموزش و اعتبار کافی برای انجام این ماساژ دارد.

البته این روزها اکثر اسپاها روشی مخصوص به خود در انجام این نوع ماساژ پیش گرفته‌اند (برخی به آن ماساژ سنگ گدازه، ماساژ رودخانۀ سنگ، ماساژ سنگ گرم و… می‌گویند). ولی در همۀ روش‌های این نوع ماساژ، ماساژور باید حساسیت و مهارت زیادی داشته باشد.

 

چگونه ماساژ سنگ داغ آرام‌بخش و عالی دریافت کنیم

کیفیت ماساژ وابسته به این است که ماساژور چطور آموزش دیده، چقدر در کار خود ماهر است و چه میزان از انجام این درمان لذت می‌برد. بعضی از درمانگران این نوع ماساژ را دوست ندارند؛ چون رسیدگی به سنگ‌های داغ و ماساژ دادن با آنها کمی دشوار است.

حتی ممکن است ماساژورهای ماهر هم از پس این کار به‌خوبی برنیایند. بهترین پیشنهاد برای اینکه مطمئن باشید ماساژی عالی دریافت می‌کنید استفاده از ماساژ سنگ داغ مرکز خدمات ماساز معتبر است؛ چون می‌توانید مطمئن باشید درمانگر به خوبی آموزش دیده و در کار خود بسیار متبحر است.

همچنین می‌توانید از ماساژ درمانگر خود بپرسید که کجا آموزش ماساژ سنگ داغ دیده و تا به حال چقدر این ماساژ را برای درمان به‌کار برده است.

پیشنهاد دیگر این است که از مسئول اسپا درمورد ماساژورهای آنجا بپرسید و مطمئن شوید کدام یک از درمانگران علاقۀ بیشتری به انجام این ماساژ دارد و کدام یک از آنها چندان به آن علاقه‌مند نیست. سپس ماساژور مورد نظر را انتخاب کنید و ماساژ سنگ داغی مطلوب دریافت کنید.

شما باید بتوانید به اسپا و ماساژور خود از لحاظ رعایت مسائل بهداشتی اعتماد کنید؛ چون این سنگ‌ها پیش از شما روی بدن افراد دیگر قرار گرفته است و رعایت‌نکردن نکات بهداشتی می‌تواند مشکل‌ساز شود. پس پیشنهاد می‌شود برای دریافت این نوع ماساژ، به مراکزی که ارزان‌تر از حد معول هستند و رعایت اصول بهداشتی اولویت‌شان نیست، مراجعه نکنید.

 

هنگام دریافت ماساژ سنگ داغ در بدنمان چه اتفاقی می‌افتد؟

سنگ داغ
Photo by FOODISM360 on Unsplash

قبل از رسیدن شما به اسپا، ماساژ درمانگر سنگ‌ها را پاک‌سازی می‌کند و آنها را در آب ۱۲۰ تا ۱۵۰ درجه گرم می‌کند. سنگ مخصوص ماساژ معمولاً سنگ بازالت، سنگی آتشفشانی و سیاه‌رنگ، است که گرما را به‌خوبی جذب و آن را حفظ می‌کند. همچنین زوایای سخت این سنگ به کمک نیروهای طبیعی، در رودخانه یا دریا، گِرد و نرم شده است.

ابتدا، شما به صورت دمر می‌خوابید و ماساژور ماساژ را از کمر شما شروع می‌کند. در مرحلۀ اول، وی با ماساژ سوئدی بدن شما را گرم می‌کند؛ سپس سنگ‌های گرم را در کف دست نگه می‌دارد و با آنها بدن شما را ماساژ می‌دهد. وقتی که سنگ‌ها گرمای خود را از دست بدهد درمانگر آنها را با سنگ‌های گرم عوض می‌کند. هنگام انجام ماساژ، درمانگر از سنگ‌های مختلف با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف استفاده می‌کند؛ سنگ‌های بزرگ برای ماهیچه‌های بزرگ و سنگ‌های کوچک برای ماهیچه‌های کوچک.

ممکن است درمانگر سنگ‌های گرم را در نقاط خاصی از بدن شما، مثلاً در امتداد ستون فقرات، در کف دست، روی شکم یا حتی بین انگشتانتان قرار دهد تا، به این وسیله، جریان خون در بدن شما بهبود یابد. بسیاری از متخصصان معتقدند که سنگ‌ها، خود، دارای انرژی هستند و با قرار‌دادن آنها روی بدن در یک الگوی مارپیچ، به شکل ماهِ کامل، انرژی آنها کاملاً حفظ می‌شود.

اگر سنگ‌ها بیش از حد گرم هستند یا بیش از حد به بدن شما فشار وارد می‌کنند، باید از درمانگر خود بخواهید به روشی دیگر ماساژ را ادامه دهد. همچنین اگر این ماساژ را امتحان کردید و قرار گرفتن سنگ‌ها روی بدنتان به شما حس ناخوشایندی داد، مسئله را با درمانگر خود درمیان بگذارید تا ماساژ سنگ داغ را ادامه ندهد.

اگر گرما در ماساژ را دوست دارید ولی نمی‌خواهید این گرما از طریق سنگ به شما منتقل شود، استفاده از حولۀ داغ راه دیگری برای گرم‌شدن هنگام ماساژ است.

 

هزینۀ ماساژ سنگ داغ چقدر است؟

ماساژ سنگ داغ کمی گران‌تر از دیگر انواع ماساژ است؛ زیرا نیاز به آماده‌سازی بیشتر و رعایت بیشتر مسائل بهداشتی دارد و معمولاً بیش از دیگر ماساژها زمان می‌برد. این ماساژ در برخی کشورها حدوداً ۱۲۵ تا ۱۵۰ دلار است؛ اما، اگر مثلاً از اسپای هتل ماساژ سنگ بخواهید، باید بیشتر از این مقدار پول بپردازید.

در ایران قیمت هر اسپا یا مرکز ماساژ متفاوت است؛ اما متوسط این ماساژ با قیمت ساعتی حدود ۲۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

چه کسانی نباید سراغ ماساژ سنگ داغ بروند؟

اگر شما مبتلا به دیابت، فشار خون بالا یا مشکلات قلبی هستید و یا داروهایی مصرف می‌کنید که باعث رقیق‌شدن خون می‌شود، ماساژ سنگ داغ انتخاب مناسبی نیست. همچنین اگر حامله هستید یا پوستتان آفتاب‌سوخته شده است هم باید از آن اجتناب کنید.

 

نتیجه

دانستید که ماساژ سنگ داغ چیست و چطور انجام می‌شود. ماساژ سنگ داغ نسبت به دیگر انواع ماساژ سخت‌تر و گران‌تر است و ماسور نیاز به مهارت و دانش بیشتری دارد تا شما به طور کامل از فواید و حس خوب آن لذت ببرید. اگر هم بیماری خاصی دارید با ماساژور در میان بگذارید تا در صورت نیاز ماساژ دیگری به شما پیشنهاد دهد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (۰ رای)
مجله سلامتی آمان

دیدگاهتان را بنویسید