آمان در شبکه‌های اجتماعی


ماساژ چه حسی به شما می‌دهد؟

2.14K بازدید

ماساژ چه حسی به شما می‌دهد؟ همه چیز به نوع ماساژی که انتخاب می‌کنید و نوع ارتباطی با ماساژور-درمانگر برقرار می‌کنید، دارد. برای تجربه یک ماساژ لذت‌بخش لازم است که اندکی در مورد این دو جنبه از موضوع اطلاعاتی داشته باشید. در نهایت شما بر اینکه ماساژور چه مقدار فشار بر بدن شما وارد کند کنترل کامل خواهید داشت.

ماساژ سوئدی یک ماساژ اصولی و پایه است. برای آنها که نگرانند ماساژ برای آنها مضر باشد یا اذیت شوند ماساژ سوئدی بهترین گزینه است.

یکی از اولین اهداف ماساژ سوئدی ریلکس یا آرام شدن بدن است، ولی این نوع ماساژ برای جذب اکسیژن بیشتر توسط خون، کمک به دفع سموم سیستم لنفاوی بدن، بهبود گردش خون و افزایش انعطاف عضلات هم مفید است. اگر شما نیاز داشتید که به قسمتی از بدنتان بیشتر توجه شود و آن قسمت بیشتر ماساژ دریافت کند می‌توانید از ماساژور خود این امکان را درخواست کنید.

ماساژ عمیق مانند ماساژ سوئدی است با این تفاوت که شما باید انتظار فشار بیشتری داشته باشید. در این نوع ماساژ تمرکز، بیشتر روی آزاد کردن عضلات دارای گرفتگی است. ماساژور ممکن است تکنیک‌هایی را اتخاذ کند که ممکن است اندکی تحملش سخت باشد، اما شما می‌توانید ماساژ-درمانگر را از مقدار فشاری که وارد می‌کند آگاه کنید و از او بخواهید که مقدار فشار را بر عضلات کاهش دهد. حتی ممکن است یک فشار معمولی روی عضلات دچار گرفتگی درد ایجاد کند و مهم است که شما آن را با ماساژور در میان بگذارید.

ماساژ سوئدی توسط ماساژور در منزل

معمولا بهتر است که برای شروع یک برنامه ماساژ در منزل، از ماساژ سوئدی شروع کنید. هنگامی که بدن شما ماساژ دریافت می‌کند و شما ریلکس می‌کنید، ممکن است که ترغیب شوید که انواع دیگر ماساژ مانند ماساژ ورزشی، سنگ داغ و ماساژ بافت عمیق را هم داشته باشید. اگرچه اینها همپوشانی دارند اما هرکدام برای خودشان تکنیک‌های خاص خود را دارند و تخصص‌های ویژه‌ای لازم دارند. هرچه بیشتر در مورد انواع ماساژ اطلاعات کسب کنید بیشتر خواهید فهمید که چه نوع ماساژی را می‌پسندید.

 

ماساژور شما کیست؟

عامل دومی که باعث می‌شود که شما چه احساسی داشته باشید ماساژور است. هر ماساژور سبک خاص خود را دارد. بسته به اینکه ماساژور شما کیست یک ماساژ سوئدی ممکن است آرام و آهسته باشد و با فشار اندکی اجرا شود و یا ممکن است سریع و با فشار زیاد انجام شود. البته شما می‌توانید فشار کمتر یا بیشتری را از ماساژور بخواهید. در ماساژ عمیق هم به همین صورت است. ممکن است یک ماساژ-درمانگر قوی‌تر باشد و فشار بیشتری به عضلات وارد کند و یک ماساژور دیگر فشار آرامتری با تمرکز بیشتر روی نقطه خاص، سعی در باز کردن گره عضلانی داشته باشد.

مهم نیست که چه نوع ماساژی دریافت می‌کنید یا ماساژور شما چه کسی است. شما باید احساس خوبی از ماساژ داشته باشید! ماساژ به شما آسیب نمی‌زند. حتی شما باید در ماساژ بافت عمیق هم حس خوبی داشته باشید و عمیقا ریلکس شوید. اگر یک ماساژ، دردناک بود ممکن است فشار از حد خاصی بیشتر باشد. به بدن خود گوش کنید و ببینید بدن شما قبل و بعد از ماساژ چه فشاری را ترجیح می‌دهد. ماساژور قبل از اینکه شما به او بگویید چه فشاری برای بدنتان مناسب است، در مورد مقدار فشار چیزی نمی‌داند.

منبع: مجله تریپ ساووی

 

 

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (۰ رای)
مجله سلامتی آمان

دیدگاهتان را بنویسید