آمان در شبکه‌های اجتماعی


تنها سفر کنید! تنها سفر کردن شما را قوی‌تر می‌کند

3.36K بازدید

در مطلب قبلی به طور کامل توضیح دادیم که چرا تنها سفر کردن یک روش سریع برای توسعه شخصی و موفقیت است. در این مطلب هم ۴ فایده از فواید تنها سفر کردن را لیست کرده‌ایم که برای شما جالب خواهد بود.

امروزه تنها سفر کردن به مرور در حال افزایش است و ممکن است در اینستاگرام کمابیش عکس‌های و استوری‌های دوستانتان را ببینید که تنهایی سفر می‌کنند. واقعیت این است که تعداد افرادی که برای اولین بار تصمیم به سفر انفرادی می‌گیرند، در سال‌های اخیر بیش از دو برابر شده است. با این حال، کسانی که تنهایی سفر می‌کنند همچنان در اقلیت هستند؛ اکثر مردم ترجیح می‌دهند دو نفره یا گروهی به سفر بروند.

اما تنها به سفر رفتن تجربه‌ای کاملا متفاوت است. فواید مشخص بسیاری وجود دارد که فقط زمانی از آنها بهره می‌برید که در یک مکانی کاملا نا آشنا از خواب بیدار شوید و به تنهایی از پس کارها بر بیایید.

حتی اگر کلا اهل سفر و مسافرت نیستید، یک بار در یک زمان یک تعطیلات یک نفره را امتحان کنید تا بتوانید مهارت‌ها و صلاحیت‌هایی را که به درد تمام زندگی‌تان می‌خورد، کسب کنید.

در اینجا ۴ فایده از فواید تنها سفر کردن را برای شما آورده‌ایم

تنها سفر کنید! 4 فایده از فواید تنها سفر کردن

۱- یاد می گیرید به خودتان تکیه کنید

با سفر تنهایی آدم مرتبی خواهید شد. هیچ کس دیگری نخواهد بود که لباس شما را برای شما بشوید یا اتو بزند. شما لباس‌هایتان را خودتان خواهید شست. سپس یا آنها را اتو خواهید زد و از این کار به خودتان خواهید بالید یا اینکه آنها را بعد از شستن در ساکتان خواهید چپاند و به پوشیدن لباس‌های چروک رضایت خواهید داد.

یاد خواهید گرفت که امور مالی خود را مدیریت کنید. بدون مدیریت مناسب، پول نقد شما به راحتی در عرض چند روز تمام می‌شود. شما باید حواستان را جمع کنید و هزینه‌های خود را مدیریت کنید.

مراقب خودتان خواهید بود. زیرا شما تنها مسئول حفظ امنیت خودتان هستید. در حقیقت، شاید شما تنها کسی هستید که در کل کره زمین مرگ و زندگی شما برایش مهم است. مراقب باشید، احتیاط و مراقبت از خود را یاد بگیرید و قوی‌تر شوید.

۲- یاد می‌گیرید بر برخی احساسات ناخوشایند بزرگ غلبه کنید

شما بارها زمین خواهید خورد و خودتان مجبورید بدون اینکه کسی دست شما را بگیرد دوباره بایستید. شما بارها ناامید می‌شوید. دلتان برای خانواده‌تان تنگ می‌شود. مسیری را اشتباه می‌روید، بارها اشتباه می‌کنید و ممکن است به خودتان بگویید که این چه غلطی است من می‌کنم.

اما زمانی که شما بر این احساسات غلبه می‌کنید، در یک شادی و هیجان عمیق غرق می‌شوید.

در نهایت، در سفر تنهایی یاد خواهید گرفت که این جهان بیرون از شما نیست که باعث ایجاد این احساسات می‌شود. بلکه علت در درون خود شما است. و متاسفانه، جهان نمی‌تواند آنها را برای شما حل کند.

مسافرت به تنهایی به شما کمک خواهد کرد تا لحظات فوق العاده‌ای را تجربه کنید بدون آنکه تظاهر کنید یا چیزی از خودتان بروز دهید. این اتفاق به شما کمک می کند تا بر احساسات خود مسط شوید و با آنچه که واقعا باعث آنها می‌شود، مقابله کنید.

۳- مهارت‌های ارتباطی جالبی پیدا می‌کنید

یکی دیگر از فواید تنها سفر کردن این است که به طرز عجیبی آدم راحتی در برقراری ارتباط با دیگران می‌شوید.

شما با انواع مختلف افراد روبرو می‌شوید و با آنها معاشرت می‌کنید. این ارتباط‌ها یک هوش هیجانی و اجتماعی قوی را برای شما ایجاد می‌کند. این یک توانایی مهم و بسیار مفید خواهد بود که می توانید هر جا که می‌روید از آن بهره ببرید.

عجیب است اما شما خواهید آموخت که چگونه با کارمندان ادارات و سازمان‌ها هم تعامل کنید اگر کارتان به بانک، شهرداری یا بیمه افتاد. یاد خواهید گرفت که چگونه در هر موقعیتی آرامش خود را حفظ کنید و با آرامش کارتان را پیش ببرید. آرامش و تعامل درست برای حل مشکلات روزمره زندگی بسیار مفید و کارآمد است.

این توانایی را به دست خواهید آورد که به راحتی دوستان جدیدی پیدا کنید. حتی می‌توانید یک رابطه عاطفی خوب داشته باشید. شما همواره کسی را خواهید داشت که با او به رستوران یا موزه یا گشت‌گذار در شهر بروید. تنها سفر کردن به معنای این نخواهد بود که همیشه تنها خواهید ماند، بلکه این امکان برای شما وجود خواهد داشت که هر موقع که بخواهید سفرهای دو نفره و چند نفره ترتیب دهید.

شما همچنین پس از مدتی خواهید توانست با کسانی که هم زبان شما نیستند ارتباط برقرار کنید. حتی اگر قصد نداشته باشید یک زبان دیگر را تماما یاد بگیرید، با یاد گرفتن اولیات آن زبان و زبان‌های ارتباطی دیگری مثل زبان اشاره و بدن کار خودتان را راه بیندازید. این توانایی یک ظرافت و مهارتی می‌خواهد اگر یاد گرفتید که دستپاچه نشوید و صبر و حوصله داشته باشید.

مسافرت انفرادی می‌تواند آگاهی شما را نسبت به وضعیت بدنتان و سیگنال‌های که ناخودآگاه ارسال می‌کند،افزایش دهد. و به همین دلیل، شما قادر خواهید بود در موقعیت‌های مختلف چنان رفتار کنید که دیگران مشتاق به همکاری و تعامل با شما باشند.

۴- اعتماد به نفس پیدا می‌کنید

یکی دیگر از مهمترین فواید تنها سفر کردن اعتماد به نفس است. مسافرت به شما آگاهی بیشتری از توانایی شما خواهد داد نسبت به اولین باری که کوله‌پشتی‌تان را برداشتید و از خانه بیرون زدید.

شما در سفرها خود را در موقعیت های جدید، خطرناک و غیرقابل تصور دیده‌اید و و آن لحظات را مدیریت کرده‌اید. پس در زندگی و شرایط متفاوت هم خواهید توانست.

شما خودتان را آزمایش کرده‌اید، تست کرده‌اید و به خوبی شناخته‌اید. شما توانایی‌هایتان را می‌شناسید و از محدودیت‌ها و نقظه‌ضعف‌هایتان آگاهید. به یاد خواهید آورد که در گذشته نگران امروزتان بودید و امروز متوجه می‌شوید که جای نگرانی نبوده است. این آگاهی به شما کمک می‌کند که کمتر به آینده فکر کنید و بتوانید از زمان حالتان لذت بیشتری ببرید. در حال زندگی‌کردن توانایی بسیار ارزشمندی است.

نتبجه

شما با فواید تنها سفر کردن آشنا شدید اما باید بدانید که سفر تنهایی تنها راه داشتن یک زندگی خوب نیست. شما می‌توانید بسیاری از این مهارت‌ها را در جای دیگری به دست بیاورید.

اما، سفر انفرادی، رشد و تحول روحی و روانی شما را به طرزی غیر قابل پیش‌بینی سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. سفر شما را عاقل‌تر می‌کند.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۴ (۱ رای)
مجله سلامتی آمان

دیدگاهتان را بنویسید