آمان در شبکه‌های اجتماعی


چرا تنها سفر کردن یک روش سریع برای توسعه شخصی و موفقیت است

2.92K بازدید

شاید شما هم به دنبال پیداکردن سریع‌ترین راه برای ارتقای مهارت‌ها و پیشرفت خود و در نهایت رسیدن به موفقیت هستید؟ ما در این مطلب پنج دلیل ساده داریم که نشان می‌دهد چرا شما باید سریعا به فکر این باشید که تنها سفر کردن را تجربه کنید.

آیا همیشه احساس می‌کنید در یک شرایط بد گیر افتاده‌اید؟ آیا از روزمرگی زندگی خود خسته شده‌اید؟ آخرین بار کی برای تفریح و یا درمان روح خود وقت گذاشته‌اید؟ آیا شما واقعا یک انسان آزاد هستید؟ آیا تا به حال شده است که یک روز کامل را بر روی خواسته‌ها، افکار و نیازهای خودتان تمرکز کنید؟
در واقع، زندگی می‌تواند گاهی اوقات بسیار گیچ‌کننده و خسته‌کننده باشد، و شما نیاز به یک استراحت برای تازه کردن ذهن خود داشته باشید. خب به نظر خودتان بهترین راه برای ایجاد دوباره حس سرزندگی در روح و جسمتان چیست؟

پاسخ بسیار ساده است؛ سفر ماجراجویانه انفرادی! تنها سفر کردن و تجربه ماجراهای جدید.

البته، برای اکثریت مردم، تنها سفر کردن می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. بله، مواجه شدن با موقعیت‌های جدید و شاید هولناک به صورت انفرادی و تنهایی می‌توانند اندکی سخت باشد. با این حال، وقتی این احساسات اولیه را نادیده بگیریم، مزایای باور نکردنی تنها سفر کردن، به خصوص فوایدی که برای توسعه شخصی دارد، خود را نمایان خواهند کرد. بیایید نگاهی به این فواید بیاندازیم!

 

تنها سفر کردن

تنها سفر کردن به شما می‌آموزد که شجاع باشید

ترس چیست؟
ما می‌توانیم آن را به عنوان خطر، یا تجربه استرس و هول و ولا تعریف کنیم. اما این مهم نیست. مهم این است که اگر شما بتوانید با منبع نرس‌هایتان مواجه شوید خواهید توانست از هیجان و مهم‌تر از همه از حس موفق شدن لذت ببرید.
به هر حال، تنها سفر کردن نیاز به مقدار قابل توجهی از شجاعت دارد. تصور کنید که شما در جنگل یا دشت یا طبیعت یا هرجای دیگری از حیات وحش هستید و تلاش می‌کنید برای رسیدن به یک منطقه زیبای گردشگری از موانع و مشکلات مختلفی که جلویتان قرار دارد عبور کنید. در اینجا، راه‌حل‌هایی مثل نادیده گرفتن مسئله و یا خوابیدن، که در زندیگی هرروز ما به کار می‌روند، کار نمی‌کنند و فایده‌ای ندارند.
برعکس شما باید با چالش‌ها روبرو شوید! اتفاق خوب این خواهد بود که زمانی که شما موانع را رد کنید و مشکلات پیش‌آمده در سفر را مدیریت کنید، شناخت شما از خودتان افزایش پیدا خواهد کرد و خواهید فهمید که چقدر نسبت به قبل رشد کرده‌اید.

 

تنها سفر کردن به شما می آموزد که قطعی نبودن همه چیز را بپذیرید

مثلا، شما بهترین مکان برای تنها سفر کردن را انتخاب کرده‌اید و برای تک تک لحظه‌های سفر برنامه‌ریزی کرده‌اید، اما در نظر داشته باشید که همه چیز آنگونه که فکر می‌کنید بر وفق مرادتان نخواهد بود. به عنوان مثال، اتوبوس ممکن است پنچر شود، شما ممکن است گذرنامه یا مدارک دیگر خود را جا بگذارید و یا حتی پس از خوردن یک غذای خوب در یک رستوران مسموم شوید. در عین حال، ممکن است شما یک جای جدید و فوق العاده را کشف کنید و در این سفر وقتی برای غم و اندوه و فکر کردن به مشکلاتتان وجود نداشته باشد.

 

توسعه هویت شخصی

در سفر شما فقط مسافری هستید که از یک شهر یا کشور به سوی یک شهر یا کشور دیگر در حرکت است. هیچکس شما را نمی‌شناسد یا از گذشته‌تان خبر ندارد. هیچکس نمی‌داند چه نوع خودرویی دارید، ازدواج یا رابطه عاطفی‌تان چقدر کامل است، و حتی شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نمی‌کنند.
در میانه این ناشناخته بودن، یک احساس قوی از حس برابری وجود دارد؛ شما برای همه غریبه‌اید. همچنین شما یک حس کامل آزادی را تجربه می‌کنید؛ شما این شانس را دارید که هر کسی که دوست دارید باشید، بدون فشار و انتظارات و توقعات.
وقتی سفر را شروع می‌کنید، مانند یک تلفن همراهی که به تنظیمات کارخانه برگشته و دوباره راه‌اندازی شده است، هستید. سفر فرصتی خواهد بود تا دوباره خود را تنظیم کنید و در تهایت، سرنوشت خود را خودتان بدون هیچگونه مزاحمی آنگونه که می‌خواهید محقق کنید.

 

اهمیت ارتباط داشتن با دیگران را درک می‌کنید

فراموش نکنید که ممکن است تقریبا همیشه تنها باشید. در این صورت شما همواره به دنبال یک گفت‌وگوی سرگرم‌کننده و یا حتی فقط یک نگاه دوستانه باشید. هنگامی که دنبال چیزی می‌گردید و آن را به دست می‌آورید، سخت خواهد بود که هیجان و احساس زیادتان را پنهان کنید. در چنین مواقعی است که تقریبا احساس می‌کنید قسمت زیادی از شما تغییر کرده است.
این لحظات واقعا می‌توانند حس خوشبختی و شادی شما را مخصوصا در حین سفر افزایش دهند. به نظر شما به عنوان یک انسان، می‌توان بدون داشتن هیچ ارتباطی با دیگران و بدون دوست داشتن و دوست داشته شدن زندگی کرد؟

 

سفر ارتباطاتتان را گسترده‌تر می‌کند

علاوه بر اینکه در سفرتان دوستان زیادی پیدا می‌کنید که بعد از سفر دلتان برای آنها تنگ خواهد شد، بعد از سفر پر از خاطراتی خواهید بود که دیگران از شنیدن آنها لذت خواهند برد. خاطرات شما برای شما دوستانی خواهد ساخت که قبل از آن فکرش را هم نمی‌کردید. همینطور شاید دلتان خواست وبلاگی راه بیندازید و خاطرات سفرتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. شاید حاصل سفرتان آلبومی باشد که گفتن داستان عکس‌هایش یک سال صفحه ابستاگرامتان را پر کند.

 

در نهایت

همه ما می‌دانیم که تحول یک شبه اتفاق نمی‌افتد. تحول و پیشرفت یک برنامه و پلن قوی و یک سیستم پشتیبانی قوی می‌خواهد. بنابراین، سفر خود را شروع کنید و مزایای آن را بسیار سریع‌تر از روش‌های دیگر تجربه کنید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (۰ رای)
مجله سلامتی آمان