آمان در شبکه‌های اجتماعی


چه کار کنیم سفر گروهی به ما خوش بگذرد

317 بازدید

یک سفر گروهی با دوستان یا با فامیل می‌تواند تبدیل به یک کابوس شود اگر یک‌سری چیزها را حواسمان نباشد. در واقع برای اینکه سفر به ما و دیگران زهر نشود باید، بعد از انتخاب همسفران درست، اصول خوش‌سفربودن را یاد بگیریم. این پست دربارۀ همین است که…

 

چه کار کنیم سفر گروهی بهمون خوش بگذره؟

وقتی یک سفر گروهی را برنامه‌ریزی می‌کنید یا شما را به یک سفر جمعی دعوت می‌کنند به این فکر خواهید کرد که حتماً خیلی خوش خواهد گذشت؛ اما تضمینی وجود ندارد؛ چراکه افراد باهم فرق‌های اساسی دارند و این خلق‌وخوهای متفاوت در سفر خودش را بیشتر نشان می‌دهد. 

اما درست است که تضمینی نیست، ولی با رعایت چند نکته زیر می‌شود سفر را به سفری خاطره‌انگیز تبدیل کرد.

 

پیش از سفر

قبل از شروع سفر، خوب است چند کار را انجام دهید تا مطمئن شوید همه‌چیز خوب پیش خواهد رفت.

 

۱- یک جلسۀ برنامه‌ریزی داشته باشید

این جلسه می‌تواند به صورت آنلاین یا یک مهمانی ساده در خانه یکی از اعضای سفر باشد. لازم نیست همه‌چیز‌ را با همهٔ جزئیاتش هماهنگ کنید فقط کافی است در مورد زمان رفت و برگشت، جا و وعده‌های غذایی و وسیلهٔ رفت‌وبرگشت باهم به توافق برسید. منعطف باشید و در فضایی دوستانه اجازه بدهید افراد کارهایی را که دوست دارند بر عهده بگیرند.

 

۲- حواستان به تفاوت‌ها باشد

اگر چندین بار دیگر با همین گروه به سفر رفته‌اید پس احتمالاً می‌دانید که باید چقدر پول خرج کنید. ممکن است بعضی از افراد نتوانند به اندازه شما پول خرج کنند یا در بازدید و بیرون‌رفتن‌ها هم‌پای شما انرژی بگذارند. پس تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسید و بودجه سفر را طوری ببندید که افراد از نظر مالی در تنگنا قرار نگیرند.

 

در سفر

این‌چند ویژگی باعث می‌شود بعد از سفر همه شما را به یک آدم خوش‌سفر‌ بشناسند.

 

منعطف باشید

قرار نیست هرچه روی کاغذ نوشته‌اید یا از قبل تصمیم گرفته‌اید همان شود. ممکن است باران ببارد و نتوانید از خانه خارج شوید، ممکن است ماشین پنچر شود یا قطار تأخیر بخورد یا کسی مریض شود. هرچه شد یادتان باشد که دنیا همیشه همینطور پیش‌بینی‌ناپذیر بوده و هست. پس سخت نگیرید و بدانید که همیشه راه‌های جایگزینی برای خوش‌گذشتن وجود دارد.

 

در کارها مشارکت کنید

هیچ‌کس از آدم تنبل یا مغرور خوشش نمی‌آیند. ممکن است در ظاهر کسی چیزی نگوید ولی به هرحال در یادش می‌ماند که شما دست به سیاه و سفید نزدید. قرار نیست کوزت باشید و همه چیز را به تنهایی بشویید و بسابید. فقط زمانی‌که می‌توانید و بلدید در کارها مشارکت کنید. خود مشارکت‌کردن در کارها باعث می‌شود به خودتان هم بیشتر خوش بگذرد.

 

دیگران را آزاد بگذارید

اگر به هر دلیلی کسی ایدۀ شما را دوست نداشت یا در برنامه‌ای مثل بازدید موزه یا یک بازی دسته‌حمعی شرکت نکرد قرار نیست او را مجبور کنید یا بازخواستش کنید. طبیعی است که آدم‌ها باهم متفاوتند. بعضی افراد زودتر انرژی‌شان ته می‌کشد یا نمی‌توانند برونگرا باشند. پس همین‌که آزادی آنها را به رسمیت می‌شناسید نشان می‌دهد بسیار آدم خوش‌سفری هستید.

 

رییس‌بازی درنیاورید

در یک سفر دسته‌جمعی ممکن است کسی مادرخرج شود یا کسی رهبری گروه را هنگام رفتن به بازدید شهر بر عهده بگیرد ولی او پادشاه یا رییس شرکت نیست. او فقط پیشنهاد می‌دهد و بقیه با اختیار خودشان قبول می‌کنند. هیچ‌جای سفر به کسی دستور یا تذکر ندهید زیرا باعث می‌شود دیگران از شما بدشان بیاید. خلاصه که مهربان باشید و خوش بگذرانید بدون اینکه نیاز باشد کسی را آزار دهید.

 

با جمع همراهی کنید

همیشه ساز مخالف نزنید یا پیش کسی از تصمیم جمع شکایت نکنید. اگر اکثریت تصمیمی گرفتند و شما هم می‌توانستید همراهی کنید حتماً همراه شوید. مثلاً اگر قرار شد فردا صبج به جنگل و شب به دریا و شما برعکس آن را دوست داشتید این بار گذشت کنید و با جمع باشید. مطمئن باشید با جمع بودن بیشتر به شما کیف می‌دهد تا اینکه بخواهید خود را ناراحت چیزهای بی‌ارزش کنید.

 

در حال زندگی کنید

غززدن حال دیگران را بد می‌کند مگر اینکه واقعاً چیزی شما را آزار داده باشد که شاید بشود با حرف‌زدن آن را حل کرد. ولی تا آنجا که می‌شود ناراحتی‌ها را به بعد از سفر موکول کنید. سعی کنید فعلاً از چیزی ناراحت نشوید. به شوخی‌های دیگران بخندید و باجنبه باشید. البته کسی قرار نیست عزت نفس شما را از بین ببرد ولی اگر کسی هم به اشتباه شوخی بدی کرد بزگوارانه رفتار کنید. مطمئن باشید همه شما را به خوش‌سفری خواهند شناخت.

 

درآخر

اگر فکر می‌کنید باید به لیست بالا چیزی را اضافه کنیم در کامنت‌ها بنویسید.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۰ (۰ رای)
مجله سلامتی آمان

دیدگاهتان را بنویسید