ماساژور ها نقش مهمی در حفظ آسایش و آرامش مشتریان خود دارند. آنها، به منظور راحتی و آسایش مشتریان خود در طول ماساژ درمانی، اغلب رفتاری خونگرم و دوستانه در فضایی آرامبخش دارند.
ماساژورها اغلب به مهربانبودن، محتاط و مراقببودن، و اجتماعیبودن شناخته میشوند؛ چراکه اصلیترین ویژگی شغل آنها ارتباط برقرارکردن با مشتریان مختلف و درمان ایشان بهصورت هرروزه است.
ممکن است کلمه ماسور هم بارها به گوشتان خورده باشد و با خود فکر کرده باشید که ماسور چیست. ماسور نام فرد ماساژدهنده یا همان ماساژور است.
اگر هم درصدد آن هستید که شغل ماسور را برای کسل درآمد انتخاب کنید باید نکته مهمی را در نظر بگیرید. در مقام یک ماساژور، احتمالاً ناچارید با افرادی که اساساً با هم متفاوت هستند تعامل داشته باشید و با مشتریان خود دربارۀ نیازهایشان صحبت کنید. اگر شما مهربان هستید و رفتاری دوستانه دارید، شغل ماسور میتواند انتخابی دلپذیر برای خود شما و برای درمان مشتریان باشد.
اگر تصمیمتان را گرفتید که ماساژور شوید و در دورۀ آموزشی ماساژ درمانی شرکت کردید، باید ویژگیهایی را، که شما را در مقام ماساژ درمانگر، چیرهدست و بینقص میسازد، تقویت کنید.
در اینجا سه ویژگی یک ماساژور حرفه ای را مطرح میکنیم:
مهارتهای بین فردی
ماساژور ها به مهارتهای بین فردی نیاز دارند تا به مشتریان احساس راحتی و آرامش ببخشند. هنگامی که نخستینبار مشتری خود را ملاقات میکنید، باید خودتان را معرفی کنید تا با شما احساس راحتی کند. قبل و بعد از هر جلسه، با مشتری خود کمی صحبت کنید. به نحو روشن برای او توضیح دهید که حین دریافت ماساژ چه اتفاقی میافتد و باید چه انتظاراتی از ماساژ درمانی داشت. همچنین، ماساژ درمانگر باید از مشتریهای خود درمورد اینکه کدام بخش از بدنشان دردناک است، یا فشار ناشی از ماساژ بر بدن چگونه احساس میشود، سؤالاتی بپرسد. تعامل دوستانه ممکن است مشتریان را برای شرکت در جلسات بعدی ترغیب کند.
استقامت فیزیکی
در شغل ماساژ درمانی، شما بیشتر ساعات روز را سرپا هستید. یکی از ویژگیهای مهم ماساژور استقامت بدنی است تا او بتواند به بهترین نحو بر درمان بیمار خود تمرکز کند. حین جلسۀ ماساژ درمانی، داشتن تمرکز فعال، به منظور برقراری ارتباط، گوش دادن و بهرهگیری عالی از تواناییهای خود، ضروری است. اگر توانایی کافی برای تمرکز بر کار خود نداشته باشید، ممکن است عملکرد شما آزاردهنده و دردناک باشد و احتمالاً مشتری شما برای دریافت ماساژ مجدداً به شما مراجعه نکند. اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی به بدنتان میرسد تا بتوانید در طول روز فعال و پرانرژی باقی بمانید.
ماهر بودن ماساژور
ماساژور ها باید محیطی کاملاً حرفهای ایجاد کنند. ماساژور حرفه ای باید با مشتریان خود در زمان مقتضی و مناسب تماس بگیرد و زمان جلسۀ بعدی ماساژ درمانی را یادآور شود. اگر ماساژ درمانگر با عجله یا مضطرب به جلسه برسد، ممکن است اضطراب خود را به مشتری نیز انتقال دهد. همچنین، این نیز مهم است که مطمئن شود مشتری با روش ماساژ درمانی بهخصوصی، که او انتخاب کرده است، احساس راحتی میکند. اگر خود ماساژور کسبوکار ماساژ درمانی خود را اداره میکند، توانایی مدیریت مسائل مهم این کسبوکار، از جمله مسائل اقتصادی، مانند پرداخت بهموقع قبوض، در حفظ موفقیت این کسبوکار نقشی بهسزا دارد.
اگر این ویژگیها را ندارید، جای نگرانی نیست. میتوانید با تمرین بیشتر آنها را یاد بگیرید یا مهارت خود را با شرکت در جلسات آموزشی ماساژ درمانی تکمیل کنید.
ممنون از سایت عالی شما تشکر