آمان در شبکه‌های اجتماعی


ماساژ صورت | ماساژ تسکین‌دهنده و رفع‌کنندۀ اضطراب

37.7K بازدید

ماساژ صورت موجب افزایش گردش خون در بافت نرم صورت می‌شود و افزایش گردش خون در صورت باعث پوستی درخشان‌تر و جوان‌تر می‌شود. همچنین ماساژ اصولی صورت با افزایش استحکام و تقویت پوست، به کاهش پف صورت و چین‌و‌چروک آن کمک می‌کند. جالب است بدانید که ماساژ صورت کاهش اضطراب را در پی دارد و موجب می‌شود شما احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشد. پس روزی یک بار، صبح زود یا شب، پیش از رفتن به تختخواب، صورت خود را به ماساژی دلپذیر برای رسیدن به آرامش مهمان کنید.

 

آموزش ماساژ صورت برای آرامش

ماساژ صورت ۷ مرحلۀ اساسی دارد که اگر به صورت مداوم انجامشان دهید از نتیجۀ آن متعجب خواهید شد:

 

۱- مقدار کمی روغن ماساژ روی صورت بمالید

روغن صورت به شما کمک می‌کند تا انگشتانتان به‌راحتی روی پوست بلغزند و از کشیدگی و افتادگی پوست جلوگیری شود. روغن معطر می‌تواند خلق‌وخوی شما را بهتر و ماساژ را برای شما آرام‌بخش‌تر کند. مقدار کمی از روغن ماساژ را مثل ویدئوی زیر روی پوست بمالید:

نکته:

  • برای پوست خشک: از روغن نارگیل یا آرگان استفاده کنید. می‌توانید ۲ تا ۳ قطره اسانس اسطخودوس نیز اضافه کنید.
  • برای پوست معمولی: از روغن بادام یا روغن جوجوبا استفاده کنید. می‌توانید ۲ تا ۳ قطره اسانس اسطخودوس نیز اضافه کنید.
  • برای پوست چرب: از روغن جوجوبا یا آبرسان استفاده کنید.اینجا هم می‌توانید ۲ تا ۳ قطره اسانس اسطخودوس اضافه کنید.

 

۲- زیر گوش و خط فک را ماساژ دهید

بعضی اوقات تنش و اضطراب خودش را در ناحیۀ فک و گردن نشان می‌دهد. درد در ناحیه اتصال دو فک یا گرفتگی عضلات گردن ممکن است به خاطر استرس و اضطراب باشد. ماساژ دادن این ناحیه به آرامش و آرادشن عضلات کمک می‌کند. با کمک نوک انگشتان خود، در الگویی دورانی، به مدت یک دقیقه این ناحیه را، که در ویدئوی زیر هم مشخص است، ماساژ دهید. ناحیۀ دایره‌ای ماساژ را وسیع‌تر کنید و تمام نواحی زیر گردن، از زیر گوش تا گلو و سپس خط فک را ماساژ دهید. می‌توانید عضلات منقبض این ناحیه را کمی محکم‌تر ماساژ دهید.

 

۳-دو طرف صورت خود را ماساژ دهید

در این مرحله از همان الگوی دایره‌ای برای ماساژ طرفین صورت استفاده کنید. در الگویی دایره‌ای از دو طرف استخوان فک خود آغاز کنید، سپس به سمت گوشه‌های لب و بالای استخوان گونه حرکت کنید. چشمان خود را ببندید و به حرکت آرام‌بخش انگشتانتان حین ماساژ توجه کنید و ببینید که چقدر این کار لذت‌بخش است.

 

۴- ناحیۀ گیجگاهی و پیشانی خود را ماساژ دهید

تنش و اضطراب در این ناحیه اغلب منجر به سردرد می شود؛ بنابراین، زمان بیشتری را صرف ماساژ پیشانی و گیجگاه کنید. هر دو گیجگاه را هم‌زمان ماساژ دهید. به‌تدریج، انگشتانتان را به سمت بخش میانی پیشانی حرکت دهید و مجدداً به طرفین گیجگاه‌ها بازگردید. یک دقیقه زمان مناسبی برای این حرکت است. ویدئوی زیر را ببینید:

 

۵- اطراف چشم را ماساژ دهید

با انگشتان کوچک خود را روی طاق ابروها (بالای پلک) قرار دهید. آنها را به سمت گوشه‌های بیرونی چشمتان حرکت دهید، سپس به سمت زیر چشم حرکت کنید و ماساژ را با رسیدن انگشتان به گوشه‌های داخلی چشم به پایان برسانید. پس از آن، انگشتانتان را دو طرف تیغۀ بینی بلرزانید و سپس، در جهت خط ابروی خود، حرکت دهید. این حرکت را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

نکته:

  • ماساژدادن ناحیۀ اطراف چشم، پس از فشار زیادی که در طول روز به چشمانتان وارد شده است، حالتان را به شدت خوب می‌کند.
  • خوب است از مقدار بیشتری روغن ماساژ استفاده کنید تا انگشتانتان پوست ظریف اطراف چشم را دچار کشیدگی و افتادگی نکند.

 

۶- بینی خود را ماساژ دهید

اگر مبتلا به سینوزیت هستید، ماساژ بینی به رفع‌شدن در ناحیه بینی کمک می‌کند. به‌آرامی ناحیۀ فوقانی بینی را فشار دهید. انگشتان خود را از طرفین بینی به سمت پره‌های بینی حرکت دهید. این حرکت را، مثل ویدئوی زیر، به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

 

۷- با ماساژ مجدد هر ناحیه، ماساژ را به اتمام برسانید

دوباره هر ناحیه از صورت را به‌آرامی ماساژ دهید تا فرایند ماساژتان کامل شود. پس از اتمام این مرحله احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

 

در  آخر

علاوه بر ماساژ صورت برای آرامش که به ماساژ تسکین‌دهنده و رفع‌کنندۀ اضطراب معروف است دو روش دیگرا را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  1. ماساژ درخشان‌کنندۀ پوست
  2. ماساژ سفت کنندۀ پوست
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
۵ (۱ رای)
مجله سلامتی آمان

دیدگاهتان را بنویسید